Klub esperantistů Brno pobočný spolek Českého esperantského svazu |
||||||||||||||||||||||
V roce 1901 založen První spolek esperantistů rakouských v Brně
|
||||||||||||||||||||||
Slavní esperantisté |
Organizace |
Mezinárodní akce |
|
SILE |
||||||||||||||||||
|
|
Esperanto a děti V esperantu máme bohatou literaturu pro mladé a začínající čtenáře, také soutěže dětských kreseb, zájmové kroužky esperanta, které si dopisují a vzájemně se navštěvují, dětské esperantské dny, dětské esperantské tábory, esperantský skauting, hry i učební pomůcky. Soutěže a Dětské dny Velmi často se konají mezinárodní soutěže pro děti v různých věkových kategoríích, např. v dětské kresbě nebo literární tvorbě, v nichž i české děti záískaly řadu cen. Oblíbené jsou dětské dny, na kterých se sejdou děti z různých kroužků a společně podnikají tiuristické výlety s návštěvou pozoruhodností.
Marcipánové vánoce a Kreslení s Pavlem Rakem jsou akce v esperantském muzeu ve Svitavách, při kterých děti formují vlastní figurky z marcipánu nebo se učí kreslit podle rad známého karikaturisty a ilustrátora
Časopis Už po desetiletí vychází časopis Juna Amiko (mladý přítel) pro mladé čtenáře a začátečníky, vydávaný Ligou esperantských učitelů (ILEI) Učebnice Na trhu je nyní dvoudílná učebnice Jany Melichárkové Esperanto pro děti I a Esperanto pro děti II z nakldatelství KAVA-PECH. Existuje i mezinárodní učebnice Stefana MacGilla Tendaraj tagoj (Táborové dny), ilustrovaná naším kreslířem Pavlem Rakem. Také známý kreslený filmový jazykový kurz Mazi en Gondolando má svou esperantskou verzi. Skauting Skolta Esperanto Ligo (Skautská esperantská liga) je mezinárodní organizace skautů-esperantistů
Literatura pro děti a mládež v esperantu ■ Hans
Christian Andersen: Fabeloj
(Pohádky)
■ Ferenc
Molnár: La knaboj
de Paŭlo-strato (Chlapci
z Pavelské ulice) Komiksy
■ Mark
Twain: La
aventuroj de Tom Sawyer, La aventuroj de Huckleberry Finn
(Dobrodružství
Toma Sawyera, Dobrodružství Huckleberryho Finna)
|
|
Zajímavé odkazy
Mazi en Gondolando kreslený kurz Hry v esperantu
|
||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||